» :: بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند
چکیده:
در این تحقیق به بررسی اثرا ت بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران ۴ تا ۵ ساله مدارس آمادگی شهر تهران پرداخته شد، بدین ترتیب پس از تدوین سوال و فرضیه دال بر اثبات ثبت بازی درمهد کودک بخصوص بازی گروهی و باقاعده درمهد کودک بر میزان رشد اجتماعی، بررسی مباحث نطری و بخصوص نظری وایلند درمحیط رشد اجتماعی تأکید شد، پس از آن تعداد و ۶۰ نفر به عنوان نمونه تحقیق به صورت تصادفی با روش نمونهگیری خوشهای گزینش شدند و از پرسشنامه وایلند بر روی آنها اجرا گردید. سپس از طریق آزمونt استیودنت گروههای مستقل با آزمون فرضیه تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید که میانگین رشد اجتماعی کودکی یا کودکانی که درمهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام میدهند درمقایسه با کودکانی که در مهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام نمیدهند، بالاتر است و این تفاوت ازلحاظ آماری در سطح ۱ ۰ / ۰ * معنا دار میباشد. بنابراین میتوان نتیجهگیری نمود که بازی گروهی و با قاعده درمهد کودک میتوان تأثیر مثبتی را در افزایش رشد اجتماعی کودکان ایفا نماید.
مقدمه:
بازی که به معنی تلاش و فعالیت لذت بخش و خوشایند و تفریح است برای رشد همه جانبه کودک ضرورت تام دارد. کودک از طریق بازی احساسات و رویاهای خود را بروز میدهد. استعدادهایش راشکوفا میسازد، کنترل به موقع اعمال و حرکات را میآموزد، بر تجاربش میافزاید، دنیای درون و اسرار و مشکلاتش را بارز میسازد و انرژی ذخیره شده خویش راهر جهت مطلوب به مصرف میرساند. کودک از طریق بازیها، مشکلات و همکاری و رعایت حقوق دیگران و قوانین اجتماعی را یاد میگیرند. (شفیع آبادی، ۱۳۷۲ ) .
کودکان خردسال نمیتوانند افکار و عقاید و احساسات خود را به وضوح ازطریق کلمات و گفتار بیان کنند. بازی بخش عمدهای از زندگی کودک پیش دبستانی را تشکیل میدهد و باعث رشد شخصیت او میگردد. موجبات شادی و لذت و انبساط خاطر کودک را فراهم میکند. همکاری و نوع دوستی و اطلاعات و قوانین را به کودک یاد میدهد، دامنه تجسم و قصور او را میگستراند و کودک را به مشاغل گوناگون آشنا میسازد. (قاضی، ۱۳۷۰ ) .
بنابه اظهار کارل[۱]، گروهی یکی از روانشناسان بزرگ سوئیسی، بازی کودکان مقدمه ای برای کوششهای آینده و آماده شدن برای زندگی آینده است. بدان سان که درآن جدی بودن زندگی بزرگسالات بر دوش کودک سنگینی نمیکند. او میگوید دربازی پلیس و ژاندارم کودکی که نقش ژاندارم را میآفریند و به دستگیری دردی میرود، گذشته از این که نیروی جهانی او توسعه مییابد به تأثیر اصل اخلاقی و اجتماعی نیز میپردازد و در ضمن وظایف و حدود اختیارات این شغل رانیز میآموزد. به عکس کودکی که نقش دزد را بازی میکند، با دستگیر شدن و پذیرفتن گوشمالی و در واقع زشتی دزدی را میپذیرد و به اجرای عدالت اجتماعی احترام میگذارد، به هر حال از دیدگاه گروهی، هدف بازی در خود نرفته است و بازی نمایانگر زندگی و فعالیت آزاد کودک بوده، در حقیقت او را برای اجرای کارها و وظیفه های سنگین آینده خود آماده میسازد(بهرامی ، ۱۳۷۰)
. در کتاب روان شناسی درمانی آلفرد، آدلر[۲] که درسال ۱۹۰۷ نوشته شده است بازی به معنای ارضاء غیر واقعی (بیرون از حد حقیقت ) اجمالی مانند برتری جویی و خود نمایی تفسیر شده است و آدلرانیها را سر آغازی برای بیان گذاری ابتدایی ترین و اندیشه آدمی تلقی میکند. برتری جویی و خود نمایی در سال های کودکی امکان میدهد که امیال فرد را به سادگی نشان داده و آنها ر اآرام سازند. بدین معنی که کودکان خردسال در بازیهای خویش واقعیت را با توجه به خواستهای خویش دگرگون جلوه میدهند. زیرا دانش لازم برای پیروی از حقیقت دارند و به این ترتیب ناتوانی و * خود را بر طرف میسازند.روشن است که آنچه را که بزرگسالان ارضاء غیر واقعی مینامند برای کودکان مفهوم ارضاء واقعی میل خود نمایی و برتری جویی ر ادارا میباشد. (قشلاقی، ۱۳۵۶ )……..
دانلود فایل پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی ...
300020.ir/دانلود-فایل-پایان-نامه-بررسی-تأثیر-باز-105656Cached5 ساعت قبل ... دانلود فایل پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8
شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند 93صفحه. جولای 4 ...
پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 ...
ketabsabz.sellfile.ir/prod-491216-پایان+نامه+بررسی+تأثیر+بازی+گروهی+و+باقاعده+مدارس+آمادگی+مناطق+7+و+8+شهر+تهران+بر+اساس+تست+ر...Cachedپایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر
... دختران ۴ تا ۵ ساله مدارس آمادگی منطقه ۷ تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند.
پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس ...
cmpeng.ir/?p=210872Cached24 ژوئن 2016 ... پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7
و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند.
دانلود مقاله بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 ...
mag-iran.com/دانلود-مقاله-بررسی-تأثیر-بازی-گروهی-و-ب.htmCached... بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5 ساله مدارس
آمادگی ... و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی
وایلند ...
بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران ...
donya.mesell.ir/.../بررسی%20تأثیر%20بازی%20گروهی%20و%20باقاعده%20مدارس%...Cached1 نوامبر 2015 ... صفحه اصلی /; عمومی /; بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8
شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند ...
دانلود مقاله بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 ...
mohandesfile.blogsky.com/.../دانلود-مقاله-بررسی-تأثیر-بازی-گروهی-و-باقاعده-مدارس-آمادگی-مناطق-7-و-8Cached27 آوریل 2016 ... بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس
تست رشد اجتماعی وایلند در این تحقیق به بررسی اثرا ت بازی گروهی ...
دانلود تحقیق هجرت پیامبر اکرم(ص) | موبوفایل
mobofile.ir/?p=22852Cached2 روز پیش ... ... فایل پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر
تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند 93صفحه ... با پیشرفت سریع اسلام در شهر
یثرب، مقدمات هجرت رسول خدا(ص)و مسلمانان مکه بدان شهر فراهم شد.
تست بایگانی - صفحه 28 از 44 - سیستم بازاریابی فایل های آریایی
aryafiles.ir/tags/تست/page/28/Cachedسمینار کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر تست معماری سرویس گرا ... بررسی تأثیر
بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد ... گروهی و
باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند با ...
پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس ...
phd.charismababy.com/2016/.../پایان-نامه-رشته-روانشناسی-بررسی-تأثیر/
18 ژانویه 2016 ... پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷
و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند. charisma 4 روز ...
بررسی اثرا ت بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5 ساله ...
payanname2020.rozblog.com/.../-بررسی-اثرا-ت-بازی-گروهی-و-با-قاعده-در-رشد-اجتماعی-دختران-4-تا-5-ساله-مدارس-آماد.htmlCached25 مه 2016 ... گروهی و باقاعده در رشد اجتماعی دختران ۴ تا ۵ ساله مدارس آمادگی منطقه ۷ تهران بر . ...
دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگی منطقه 7 تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند.
بازی ... بررسی تاثیر بازی گروهی و با قاعده مدارس آمادگی بر اساس تست رشد . ....
بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر .