اینجا یاب

در مورد هر چه می خواهید اینجا بیابید!

اینجا یاب

در مورد هر چه می خواهید اینجا بیابید!

بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند

» :: بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند

چکیده:

در این تحقیق به بررسی اثرا ت بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران ۴ تا ۵ ساله مدارس آمادگی شهر تهران پرداخته شد، بدین ترتیب پس از تدوین سوال و فرضیه دال بر اثبات ثبت بازی درمهد کودک بخصوص بازی گروهی و باقاعده درمهد کودک بر میزان رشد اجتماعی، بررسی مباحث نطری و بخصوص نظری وایلند درمحیط رشد اجتماعی تأکید شد، پس از آن تعداد و ۶۰ نفر به عنوان نمونه تحقیق به صورت تصادفی با روش نمونه­گیری خوشه­ای گزینش شدند و از پرسشنامه وایلند بر روی آنها اجرا گردید. سپس از طریق آزمونt استیودنت گروههای مستقل با آزمون فرضیه تحقیق پرداخته شد و مشخص گردید که میانگین رشد اجتماعی کودکی یا کودکانی که درمهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام می­دهند درمقایسه با کودکانی که در مهد کودک بازی گروهی و با قاعده انجام نمی­دهند، بالاتر است و این تفاوت ازلحاظ آماری در سطح ۱ ۰ / ۰ * معنا دار می­باشد. بنابراین می­توان نتیجه­گیری نمود که بازی گروهی و با قاعده درمهد کودک می­توان تأثیر مثبتی را در افزایش رشد اجتماعی کودکان ایفا نماید.

مقدمه:

بازی که به معنی تلاش و فعالیت لذت بخش و خوشایند و تفریح است برای رشد همه جانبه کودک ضرورت تام دارد. کودک از طریق بازی احساسات و رویاهای خود را بروز می­دهد. استعدادهایش راشکوفا می­سازد، کنترل به موقع اعمال و حرکات را می­آموزد، بر تجاربش می­افزاید، دنیای درون و اسرار و مشکلاتش را بارز می­سازد و انرژی ذخیره شده خویش راهر جهت مطلوب به مصرف می­رساند. کودک از طریق بازیها، مشکلات و همکاری و رعایت حقوق دیگران و قوانین اجتماعی را یاد می­گیرند. (شفیع آبادی، ۱۳۷۲ ) .

کودکان خردسال نمی­توانند افکار و عقاید و احساسات خود را به وضوح ازطریق کلمات و گفتار بیان کنند. بازی بخش عمده­ای از زندگی کودک پیش دبستانی را تشکیل می­دهد و باعث رشد شخصیت او می­گردد. موجبات شادی و لذت و انبساط خاطر کودک را فراهم می­کند. همکاری و نوع دوستی و اطلاعات و قوانین را به کودک یاد می­دهد، دامنه تجسم و قصور او را می­گستراند و کودک را به مشاغل گوناگون آشنا می­سازد. (قاضی، ۱۳۷۰ ) .

بنابه اظهار کارل[۱]، گروهی یکی از روانشناسان بزرگ سوئیسی، بازی کودکان مقدمه ای برای کوششهای آینده و آماده شدن برای زندگی آینده است. بدان سان که درآن جدی بودن زندگی بزرگسالات بر دوش کودک سنگینی نمی­کند. او می­گوید دربازی پلیس و ژاندارم کودکی که نقش ژاندارم را می­آفریند و به دستگیری دردی می­رود، گذشته از این که نیروی جهانی او توسعه می­یابد به تأثیر اصل اخلاقی و اجتماعی نیز می­پردازد و در ضمن وظایف و حدود اختیارات این شغل رانیز می­آموزد. به عکس کودکی که نقش دزد را بازی می­کند، با دستگیر شدن و پذیرفتن گوشمالی و در واقع زشتی دزدی را می­پذیرد و به اجرای عدالت اجتماعی احترام می­گذارد، به هر حال از دیدگاه گروهی، هدف بازی در خود نرفته است و بازی نمایانگر زندگی و فعالیت آزاد کودک بوده، در حقیقت او را برای اجرای کارها و وظیفه های سنگین آینده خود آماده می­سازد(بهرامی ، ۱۳۷۰)

. در کتاب روان شناسی درمانی آلفرد، آدلر[۲] که درسال ۱۹۰۷ نوشته شده است بازی به معنای ارضاء غیر واقعی (بیرون از حد حقیقت ) اجمالی مانند برتری جویی و خود نمایی تفسیر شده است و آدلرانیها را سر آغازی برای بیان گذاری ابتدایی ترین و اندیشه آدمی تلقی می­کند. برتری جویی و خود نمایی در سال های کودکی امکان می­دهد که امیال فرد را به سادگی نشان داده و آنها ر اآرام سازند. بدین معنی که کودکان خردسال در بازیهای خویش واقعیت را با توجه به خواستهای خویش دگرگون جلوه می­دهند. زیرا دانش لازم برای پیروی از حقیقت دارند و به این ترتیب ناتوانی و * خود را بر طرف می­سازند.روشن است که آنچه را که بزرگسالان ارضاء غیر واقعی می­نامند برای کودکان مفهوم ارضاء واقعی میل خود نمایی و برتری جویی ر ادارا می­باشد. (قشلاقی، ۱۳۵۶ )……..




۱- carl

۲-Adler

خرید و دانلود محصول

۱۳۹۴/۱۰/۰۹


بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی , مقاله ی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی , پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی , پایان نامه ی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی , تحقیق در باره ی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی , دانلود فایل بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی , تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی , بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند , تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند


مطلب بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند سایت فایلگاه
دانلود فایل,مقاله,تحقیق,پروژه,پاورپوینت,برنامه,آموزش,جزوه,کتاب و...



لینک منبع و پست :بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند
http://filegah.ir/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%d9%8a-%d8%aa%d8%a3%d8%ab%d9%8a%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%8a-%da%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d9%8a-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d9%82%d8%a7%d8%b9%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%b3/
دانلود فایل پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی ... 300020.ir/دانلود-فایل-پایان-نامه-بررسی-تأثیر-باز-105656‎Cached5 ساعت قبل ... دانلود فایل پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند 93صفحه. جولای 4 ... پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 ... ketabsabz.sellfile.ir/prod-491216-پایان+نامه+بررسی+تأثیر+بازی+گروهی+و+باقاعده+مدارس+آمادگی+مناطق+7+و+8+شهر+تهران+بر+اساس+تست+ر...‎Cachedپایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر ... دختران ۴ تا ۵ ساله مدارس آمادگی منطقه ۷ تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند. پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس ... cmpeng.ir/?p=210872‎Cached24 ژوئن 2016 ... پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند. دانلود مقاله بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 ... mag-iran.com/دانلود-مقاله-بررسی-تأثیر-بازی-گروهی-و-ب.htm‎Cached... بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگی ... و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند ... بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران ... donya.mesell.ir/.../بررسی%20تأثیر%20بازی%20گروهی%20و%20باقاعده%20مدارس%...‎Cached1 نوامبر 2015 ... صفحه اصلی /; عمومی /; بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند ... دانلود مقاله بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 ... mohandesfile.blogsky.com/.../دانلود-مقاله-بررسی-تأثیر-بازی-گروهی-و-باقاعده-مدارس-آمادگی-مناطق-7-و-8‎Cached27 آوریل 2016 ... بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند در این تحقیق به بررسی اثرا ت بازی گروهی ... دانلود تحقیق هجرت پیامبر اکرم(ص) | موبوفایل mobofile.ir/?p=22852‎Cached2 روز پیش ... ... فایل پایان نامه بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند 93صفحه ... با پیشرفت سریع اسلام در شهر یثرب، مقدمات هجرت رسول خدا(ص)و مسلمانان مکه بدان شهر فراهم شد. تست بایگانی - صفحه 28 از 44 - سیستم بازاریابی فایل های آریایی aryafiles.ir/tags/تست/page/28/‎Cachedسمینار کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر تست معماری سرویس گرا ... بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد ... گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند با ... پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس ... phd.charismababy.com/2016/.../پایان-نامه-رشته-روانشناسی-بررسی-تأثیر/ 18 ژانویه 2016 ... پایان نامه رشته روانشناسی بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق ۷ و ۸ شهر تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند. charisma 4 روز ... بررسی اثرا ت بازی گروهی و با قاعده در رشد اجتماعی دختران 4 تا 5 ساله ... payanname2020.rozblog.com/.../-بررسی-اثرا-ت-بازی-گروهی-و-با-قاعده-در-رشد-اجتماعی-دختران-4-تا-5-ساله-مدارس-آماد.html‎Cached25 مه 2016 ... گروهی و باقاعده در رشد اجتماعی دختران ۴ تا ۵ ساله مدارس آمادگی منطقه ۷ تهران بر . ... دختران 4 تا 5 ساله مدارس آمادگی منطقه 7 تهران بر اساس تست رشد اجتماعی وایلند. بازی ... بررسی تاثیر بازی گروهی و با قاعده مدارس آمادگی بر اساس تست رشد . .... بررسی تأثیر بازی گروهی و باقاعده مدارس آمادگی مناطق 7 و 8 شهر تهران بر .