دانشگاه پیام نور
عنوان پایان نامه :
بررسی تاثیر مشاوره گروهی بر افزایش مهارتهای تحصیلی
و پیشرفت تحصیلی
رشته علوم تربیتی (مشاوره و راهنمایی)
پژوهشگر:
شماره دانشجو :
سال تحصیلی : ۹۴-۱۳۹۳
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل اول: کلیات
۱-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………. ۲
۱-۲ بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………………………….. ۳
۱-۳ اهمیت و ضرورت تحقیق……………………………………………………………………………………………… ۴
۱-۴ اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….. ۴
۱-۵ سوالات پژوهش……………………………………………………………………………………………………………. ۵
۱-۶ فرضیات…………………………………………………………………………………………………………………………. ۵
۱-۷ تعاریف نظری و عملیاتی اصطلاحات……………………………………………………………………………… ۵
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه
۲-۲ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰
۲-۲ مبانی نظری…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰
۲-۳ تعریف مشاوره……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲
۲-تفاوت راهنمایی و مشاوره………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
۲-۵ الگوی مشاوره در مدارس……………………………………………………………………………………………….. ۱۴
۲-۶ آشنایی با مهارت های مشاوره………………………………………………………………………………………….. ۱۷
۲-۷ راهکارهای مداخله ای…………………………………………………………………………………………………….. ۲۰
۲-۸ مشاوره ی سریع و کوتاه…………………………………………………………………………………………………. ۲۰
۲-۹ بازسازی روابط……………………………………………………………………………………………………………….. ۲۱
۲-۱۰ راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی…………………………………………………………………………….. ۲۳
۲-۱۱ راهنمایی و مشاوره تحصیلی…………………………………………………………………………………………. ۲۴
۲-۱۲ راهنمایی مشاوره شغلی در ایران…………………………………………………………………………………… ۲۴
۲-۱۳ راهنمایی و مشاوره در ایران قبل از انقلاب……………………………………………………………………. ۲۵
۲-۱۴ راهنمایی و مشاوره بعد از انقلاب………………………………………………………………………………….. ۲۵
۲-۱۵ انجمن مشاوران آموزشی ایران………………………………………………………………………………………. ۲۶
۲-۱۶ مشاوره گروهی…………………………………………………………………………………………………………….. ۲۷
۲-۱۷ تاریخچه مشاوره گروهی………………………………………………………………………………………………. ۳۰
۲-۱۸ اهداف مشاوره گروهی…………………………………………………………………………………………………. ۳۲
۲-۱۹ وظایف مشاور گروه……………………………………………………………………………………………………… ۳۳
۲-۲۰ روش مشاوره گروهی…………………………………………………………………………………………………… ۳۳
۲-۲۱ موقعیت و فنون مشاوره ی گروهی……………………………………………………………………………….. ۳۹
۲-۲۲ رویکردهای راهنمایی و مشاوره گروهی………………………………………………………………………… ۴۱
۲-۲۳ تعریف جامعه پذیری……………………………………………………………………………………………………. ۴۲
۲-۲۴ هدف های جامعه پذیری………………………………………………………………………………………………. ۴۳
۲-۲۵ نظریه ها و کارکردها…………………………………………………………………………………………………….. ۴۵
۲-۲۶ مشاوره مراجع محوری…………………………………………………………………………………………………. ۴۶
۲-۲۷ مشاره عقلانی- عاطفی………………………………………………………………………………………………….. ۴۸
۲-۲۸ نظریه روان تحلیلی………………………………………………………………………………………………………. ۴۹
۲-۲۹ مشاوره فردی……………………………………………………………………………………………………………….. ۵۰
۲-۳۰ نتایج و اثرات مشاوره ی گروهی…………………………………………………………………………………… ۵۱
۲-۳۱ پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….. ۵۲
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۵
۳-۲ روش تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………… ۵۵
۳-۴ جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………… ۵۵
۳-۵ نمونه آماری و روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………. ۵۵
۳-۳ ابزار جمع آوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………….. ۵۶
۳-۶ اعتبار پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………. ۵۶
۳-۷ روش سنجش پایایی و روایی………………………………………………………………………………………….. ۵۷
۳-۸روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………… ۵۸
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۰
۴-۲ تحلیل توصیفی و معرفی ویژگی های جامعه نمونه………………………………………………………….. ۶۰
۴-۳ آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۵
فصل پنجم: بررسی نتایج و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۹
۵-۲ تحلیل نتایج تحقیق…………………………………………………………………………………………………………. ۷۰
۵-۳ پیشنهادات………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۱
۵-۴ محدودیت های تحقیق……………………………………………………………………………………………………. ۷۱
منابع………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۷۳
ضمایم
داده های خام
پرسشنامه ها
چکیده:
تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر مشاوره گروهی بر افزایش مهارتهای تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در شهر کرج انجام شد این تحقیق که از نوع توصیفی –پیمایشی است جامعه آماری آن را دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوره اول ناحیه دو کرج شامل می شود که بصورت تصادفی چند مرحله و دو گروه گواه انتخاب شدند، جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته با همکاری اساتید و همکاران استفاده گردید. پس از جمع آوری اطلاعات نتایج در دو بخش توصیفی و استنباطی و استفاده از آزمون T مستقل مورد آزمون قرار گرفت و با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد مشاوره تحصیلی به شیوه گروهی در افزایش مهارتهای تحصیلی و پیشرفت تحصیلی تاثیر گذار است.
واژگان کلیدی:مشاوره، عملکرد تحصیلی، پیشرفت تحصیلی،مشاوره گروهی
–
۱۳۹۴/۰۳/۲۶
مطلب پایان نامه تاثیر مشاوره گروهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سایت فایلگاه
دانلود فایل,مقاله,تحقیق,پروژه,پاورپوینت,برنامه,آموزش,جزوه,کتاب و...